Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου
Καθηγητής Ψυχολογίας
ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Στην Ελλάδα, ήδη από το 2008, οι χαρισματικοί μαθητές/μαθήτριες με νομοθετική ρύθμιση, πλέον, έχουν ενταχθεί στην κατηγορία των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς ο νόμος 3699/2008 ορίζει ότι «μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι και οι μαθητές που έχουν μία ή περισσότερες νοητικές ικανότητες και ταλέντα ανεπτυγμένα σε βαθμό που υπερβαίνει κατά πολύ τα προσδοκώμενα για την ηλικιακή τους ομάδα». Ωστόσο, ακόμα και σήμερα δεν υπάρχει μία συγκεκριμένη εκπαιδευτική πολιτική γι’ αυτά τα παιδιά που να είναι εξατομικευμένη ως προς τις ανάγκες τους, αλλά και διαφοροποιημένη ως προς την υποστήριξη την οποία θα πρέπει να λαμβάνουν εντός του σχολικού πλαισίου.
Από την άλλη πλευρά, παρατηρείται πολύ μεγάλο ενδιαφέρον στην Ελλάδα κατά τα τελευταία χρόνια σχετικά με το τι σημαίνει να είναι κάποιος χαρισματικός, πώς αναγνωρίζεται, πώς αξιολογείται, τι είδους εκπαιδευτική υποστήριξη μπορεί να λάβει κ.λπ. Το ενδιαφέρον αυτό καθίσταται εμφανές από την αύξηση των εισηγήσεων σε επιστημονικά συνέδρια, την αναζήτηση από μέρους των γονέων εξειδικευμένων προγραμμάτων σε δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς για τα παιδιά τους, καθώς και από την αύξηση των αιτήσεων για εισαγωγή σε Πρότυπα, Πειραματικά, Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία.
Για να αποκτήσεις πρόσβαση στο πλήρες άρθρο κάνε κλικ στο παρακάτω κουμπί
Δωρεάν Πλατφόρμα
E-Learning ΕΚΠΑ
Το E-Learning του ΕΚΠΑ εγκαινιάζει μία νέα πλατφόρμα (https://free.elearningekpa.gr) η οποία είναι αποκλειστικά για εγγεγραμμένους χρήστες και περιέχει δωρεάν περιεχόμενο σχετικά με επίκαιρα άρθρα / μελέτες καθώς και επιμορφωτικό υλικό σε επιλεγμένες θεματικές ενότητες προγραμμάτων.
Ποιος μπορεί
να εγγραφεί;
Στην πλατφόρμα μπορεί να εγγραφεί ο καθένας καθώς δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός. Το μόνο που απαιτείται είναι να κάνετε είσοδο (sign in) χρησιμοποιώντας ένα username και ένα password της επιλογής σας.